2.13.82.1, 2019-01-22 15:18:18

Posten første norske e-Crafter kunde.

Volkswagen Nyttekjøretøy har nå overlevert fire Volkswagen e-Crafter til Posten. Dermed blir store elektriske varebiler å se i Postens juletrafikk i Oslo.

"Dette er starten på en ny æra for oss med leveranser av elektriske varebiler, og vi er sikre på at elektriske varebiler blir en vesentlig del av vår fremtidige produktportefølje. Vårt mål er å være Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul, og det også på elektriske varebiler. Med e-Crafter vil flere kunne kjøre rent elektrisk også i varetransport. Posten er for oss én av pionerene i Norge når det gjelder å teste ut ny miljøvennlig teknologi, og spesielt innen transportløsninger. Vi er takknemlige og stolte over å få levere e-Crafter til Posten, som er den første norske kunden som får overlevert vår helt nye elektriske varebil og starte vår «elektriske reise»,
sier Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy.

Postens fire Volkswagen e-Crafter skal levere store og små pakker i Oslo sentrum fra torsdag 13. desember. Posten har i dag 600 varebiler av denne størrelsen på landsbasis, men de er drevet med fossilt drivstoff. Posten har som mål å benytte kun fornybare energikilder i biler og bygninger innen 2025. De fire e-Crafterne som nå settes i drift, er de første av mange slike biler som vil komme for at vi skal nå det målet, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.

Han legger til at Posten er avhengig av bilprodusentene for å kunne innføre konkurransedyktige nullutslippsløsninger så raskt som selskapet ønsker.

100 % elektrisk.

vw e-Crafter el varebil elbil kassebil elektrisk Posten miljøvennlig første kunde får elektrisk postbil

e-Crafter er det nyeste tilskuddet i Crafter-familien! 100 % elektrisk, nyttelast på opptil 950 kg og samme kjørekomfort som Crafter, bare mer stillegående. Den har inntil 173 km rekkevidde*, 3 seter foran og hurtiglader som gir 80 % batterikapasitet på 45 minutter.

e-Crafter er optimalisert for bykjøring basert på tall fra 210.000 kjøreprofiler og tilbakemeldinger fra 25 bedrifter.

Den egner seg best for bytransport av varer og tjenester. e-Crafter vil være godt nytt for bedrifter som blant annet merker restriksjoner for fossildrevne varebiler i anbudsammenheng. Ta kontakt med våre dyktige forhandlere for råd og veiledning og finn ut om e-Crafter er riktig varebil for deg.

Pris som varebil fra kr 639.120,- eks. mva. inkl. frakt og levering Oslo. Kontakt din lokale forhandler for riktig pris i ditt område.

Presseomtale e-Crafter.