vw Volkswagen e-Crafter første norske kunde

Posten går for e-Crafter | 13.12.2018

Volkswagen Nyttekjøretøy har nå overlevert fire Volkswagen e-Crafter til Posten. Dermed blir store elektriske varebiler å se i Postens juletrafikk i Oslo.

1. e-Crafter levert til første kunde

Posten første norske e-Crafter kunde

"Dette er starten på en ny æra for oss med leveranser av elektriske varebiler, og vi er sikre på at elektriske varebiler blir en vesentlig del av vår fremtidige produktportefølje. Vårt mål er å være Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul, og det også på elektriske varebiler.

Med e-Crafter vil flere kunne kjøre rent elektrisk også i varetransport. Posten er for oss én av pionerene i Norge når det gjelder å teste ut ny miljøvennlig teknologi, og spesielt innen transportløsninger. Vi er takknemlige og stolte over å få levere e-Crafter til Posten, som er den første norske kunden som får overlevert vår helt nye elektriske varebil og starte vår «elektriske reise», sier Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy.

Postens fire Volkswagen e-Crafter skal levere store og små pakker i Oslo sentrum fra torsdag 13. desember. Posten har i dag 600 varebiler av denne størrelsen på landsbasis, men de er drevet med fossilt drivstoff. Posten har som mål å benytte kun fornybare energikilder i biler og bygninger innen 2025. De fire e-Crafterne som nå settes i drift, er de første av mange slike biler som vil komme for at vi skal nå det målet, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge. Han legger til at Posten er avhengig av bilprodusentene for å kunne innføre konkurransedyktige nullutslippsløsninger så raskt som selskapet ønsker.

Nyttekjøretøy

Oi sann! Nettleseren du bruker støttes ikke eller er utdatert

Vi kan ikke vise deg innholdet på denne nettsiden fordi din nettleser enten er utdatert eller ikke støttes. Nettsiden fungerer best med Firefox eller Google Chrome. Les mer og last ned Firefox nettleser her eller Google Chorme nettleser her.