En hvit Volkswagen Transporter varebil kjører på veien.  På bildet ser man også bildet av et gullsertifikat fra Euro NCAP sikkerhetstest

Transporter tar gull i sikkerhetstest!

16.12.2020 - Pressemelding

Hannover 16. desember 2020 Volkswagen Commercial Vehicles

Euro NCAP, som blant annet består av europeiske transportdepartementer, bilklubber, forsikringsselskaper og forskningsinstitutter, testet i slutten av desember 2020 sikkerheten på til sammen 19 lette nyttekjøretøyer.

I sikkerhetstesten ble det fokusert på tilgjengelighet på, og funksjonen av, de aktive sikkerhetssystemene i varebilene. Volkswagen Nyttekjøretøy sin Transporter T6.1 varebil nådde til topps i denne testen og ble følgelig tildelt Euro NCAP sin gullmedalje i sikkerhet.

Oppgangen i netthandel har ført til en økning i etterspørselen etter leveringstjenester. Som et resultat øker antallet varebiler på veiene. Dette ble en god grunn for NCAP-konstellasjonen til å kartlegge og evaluere tilgjengeligheten og funksjonen til assistentsystemer som tilbys av varebiler i B- og C/D-segmentene med en tillatt totalvekt på opptil 3,5 tonn.

En hvit Volkswagen Transporter varebil står parkert i en hall. I forgrunn ser man en sveiser ikledd rød kjeledress som skjærer i stål som gnistrer
Transporter varebil er en sikker arbeidsplass takket være en rekke innovative førerassistentsystemer

Etter omfattende tester har NCAP konkludert med at Transporter T6.1 fra Volkswagen Nyttekjøretøy scorer best: Transporter tilbyr forbrukerne muligheten til å kjøpe et bredt spekter av gode sikkerhetsfunksjoner og fortjener en gullmedalje i Euro NCAP sine tester. Transporter setter med dette standarden for andre varebiler i 2021. ”

T6.1-serien, som består av Transporter, Caravelle og Multivan, tilbyr et bredt spekter av assistentsystemer som samsvarer med den respektive kundens krav. Disse spenner fra Lane Assist og Front Assist med City nødbremsefunksjon til Adaptiv Cruise kontroll (ACC) med fartsbegrenser.

Last ned Euro NCAP testresultatet for Transporter her
Les mer om testen på Euro NCAP sine nettsider her

Våre varebiler leveres med et høyt standardutstyrsnivå som inkluderer en rekke assistentsystemer.

Oi sann! Nettleseren du bruker støttes ikke eller er utdatert

Vi kan ikke vise deg innholdet på denne nettsiden fordi din nettleser enten er utdatert eller ikke støttes. Nettsiden fungerer best med Firefox eller Google Chrome. Les mer og last ned Firefox nettleser her eller Google Chorme nettleser her.