Bildet viser to ansatte fra EDA Elektro og en blå Volkswagen Caddy varebil med Würth bilinnredning
Bildet viser to ansatte fra EDA Elektro og en blå Volkswagen Caddy varebil med Würth bilinnredning
Bildet viser to ansatte fra EDA Elektro og en blå Volkswagen Caddy varebil med Würth bilinnredning
Bildet viser to ansatte fra EDA Elektro og en blå Volkswagen Caddy varebil med Würth bilinnredning

EDA Elektro testet nytt bilinnredningskonsept

EDA Elektro testet nytt bilinnredningskonsept

EDA testet vårt bilinnredningskonsept One‑Stop‑Shop: varebilen ble levert med fiks ferdig bilinnredning fra forhandler. Les hele kundecaset under.

En lojal arbeidsbil med smarte løsninger

Klokka har akkurat bikket 08:00 en høstlig mandagsmorgen på Strømmen. Jan Eirik Midtsundstad (28) fra EDA Elektro Data AS gjør seg klar til å dra ut på jobb. Nye lyskastere skal monteres, slik at sykkelbanen på Lillestrøm kan brukes også utover i den mørke årstiden. Med seg har han lærlingen Andreas Næss (23).

Jan Eirik Midtsundstad (tv) og lærling Andreas Næss (th)
Jan Eirik Midtsundstad

Elektrofirmaet EDA driver også med tele og data, internkontroll og sikkerhetssystemer. Derfor har de arbeidsbiler som er tilpasset hver enkelt medarbeider, slik at de skal kunne utføre oppdragene så effektivt som mulig. "Du flytter på en måte inn i varebilen, og finner ditt system for verktøy og utstyr", forklarer Jan Eirik.

One Stop Shop: Alt klart fra start

Tidligere har EDA hatt flere leverandører å forholde seg til for å gjøre varebilene klare til sitt bruk: Ett firma for foliering, og ett firma for å bygge bilinnredningen, i tillegg til bilforhandleren.

– Vi sparer mye tid i administrasjonen på å få alt på ett sted. Med One Stop Shop bruker vi mindre tid på kontoret, men også på å flytte varebiler. Her er alt klart slik at serviceoperatørene kan flytte over utstyret og dra ut på nye oppdrag, sier Våge.

Volkswagen Nyttekjøretøy har et eget team for ombygging og tilpasning på sitt logistikkmottak ved Oslo Havn. Her blir det montert norske skillevegger og gulvplater. Sidekledning kan monteres som ekstra beskyttelse, dersom kunden ønsker det. Montørene er drillet i disse arbeidsoppgavene på Volkswagens varebiler. Det gjør denne prosessen svært effektiv.

– Siden vi gjør dette med det samme bilene kommer til Norge, altså på Bekkelagskaia, reduserer vi både kostnader og tid brukt. Det er en stor fordel for kunden med One Stop Shop, sier Kristian Viddal, produktsjef «påbygg og innredninger» hos Volkswagen Nyttekjøretøy.

Denne videoen forklarer konseptet steg for stegOpens an external link

Det ligger både presisjon og stolthet bak arbeidet som gjøres
EDA hos Møller Logistikk
Snart er det bare å flytte inn!

Alle håndverkere er ulike

Volkswagen Nyttekjøretøys tanke bak konseptet One Stop Shop er at alle håndverkere er ulike. De ønsker gjerne å tilpasse sin varebil til akkurat sitt bruksområde. Samtidig er det ikke gunstig for dem å bruke mye tid på dette selv, da det går ut over fakturerbar tid.

– Vi har utviklet et forutsigbart sporingsverktøy som virkelig gagner kundene. Forhandler kan da følge med på hele logistikken frem mot levering slik at det blir enklere å planlegge bilbyttet best mulig, forklarer Viddal.

Varebilene fra Volkswagen Nyttekjøretøys One Stop Shop konsept blir også levert med dokumentasjon på alle tilpasningene som gjøres. Dersom kunden også velger en Service- og vedlikeholdsavtale fra Volkswagen, vil all historikk på bilen være lagret på ett sted. Det gir en fordel når varebilen selges videre.

Denne saken er produsert av Schibsted Partnerstudio

Raskeste vei til "mål" får du med One Stop Shop
Vi sørger for at du får skreddersydd bilinnredningen tilpasset deg og dine behov