2.14.87.1, 2019-04-02 08:54:09
VW ABT eCaddy e-Caddy Maxi elbil el varebil elektrisk elbil IAA messen i Hannover 2018

ABT e-Caddy.

Caddy Maxi blir elektrisk.

Under IAA-messen 2018 ble det kunngjort et samarbeid med selskapet ABT e-Line. Avtalen muliggjør elektrifisering av Caddy Maxi og Transporter. ABT e-Caddy Maxi planlegges som både el varebil og elbil med mulighet for hurtiglading. ABT e-Caddy Maxi blir den første bilmodelle i ABT-serien som skal produseres, og produksjonsstart er satt til 3. kvartal 2019. Den vil etter planen tilbys med tilhengerfeste, men tilhengervekt er enda ikke avklart. Priser forventes i løpet av kort tid, og den vil ikke leveres med firehjulstrekk. Informasjon om automatgir kommer. Denne siden oppdateres fortløpende frem mot produksjonsstart. Interessert? Ta kontakt med din lokale Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler for oppfølging.

ABT e-Caddy Maxi - planlagt produksjonsstart 3. kvartal 2019.

ABT e-Caddy e-Caddy Maxi el varebil elektrisk elbil e-mobilitet e-mobility IAA Hannover 2018

Spesiallaget for bykjøring:
ABT e-Caddy Maxi er spesiallaget for bykjøring og vil være en av de mest romslige modellene i sin klasse. Fordi den er spesiallaget for bykjøring er toppfarten satt til 120 km/t.

Kommer både som personbil og varebil:
ABT e-Caddy Maxi kommer både i vare- og personbilutgaver og det planlegges å introdusere to modeller for det norske markedet:
- ABT e-Caddy Maxi varebil
- ABT e-Caddy Maxi Comfortline personbil

Tilhengerfeste: Etter planen vil tilhengerfeste bli tilgjengelig, men tilhengervekten er ikke avklart enda. 

Firehjulstrekk: Det vil ikke tilbys firehjulstrekk på denne modellen. Dette skyldes at batteripakken kommer i konflikt med mellomakselen.

Produksjonsstart:
Planlagt produksjonsstart for ABT e-Caddy Maxi er 3. kvartal 2019. Siden vil oppdateres fortløpende når eksakt lanseringstidspunkt er klart.

Rekkevidde og hurtiglader.

ABT e-Caddy e-Transporter e-Caravelle e-Caddy Maxi el varebil elektrisk elbil e-mobilitet e-mobility IAA Hannover 2018

Rekkevidde: Dette gir en rekkevidde etter NEDC på 220 km (foreløpig verdi inntil vi har WLTP verdier).

Batteripakke: Batteripakken vil være på 37,3 kWh og er plassert under vareromsgulvet mot skilleveggen som gir en godt balansert varebil med lavt tyngdepunkt.

Lademuligheter og hurtiglader:
Det planlegges følgende ladealternativer:
- Inntil 7,2 kW AC-lading | Ladetid: 5 timer og 10 min - gir 100 % batterikapasitet
- Hurtiglading på 40 kW | Ladetid: 49 minutter - gir 80 % batterikapasitet

Motor: ABT e-Caddy Maxi vil leveres med en 112 hk (82 kW) motor.

ABT e-Caddy Maxi varebil passer for deg som vil ha den ekstra lengden en Caddy varebil ikke har, men som ønsker samme kvalitet og komfort. 

Presseomtale.

Blir e-Caddy for liten? Sjekk ut ABT e-Transporter

ABT e-Transporter e-Caravelle el varebil elektrisk e-mobilitet e-mobility

ABT e-Transporter blir det andre familiemedlemmet i ABT-serien.

Den vil leveres som el varebil og vil ha mulighet for hurtiglading og på sikt gi muliget for å velge mellom enkel- eller dobbel batteripakke.

ABT e-Transporter er foreløpig en konseptbil med planlagt produksjonsstart i 2. kvartal 2019. Vi ser allerede nå fram til å kunne tilby den elektriske nyheten til norske bedriftskunder.

Er du interessert i ABT e-Transporter? Da kan du søke opp og kontakte din lokale Volkswagen Nyttekjøretøy-forhandler her

e-Caddy e-Transporter el varebil elektrisk VW e-Crafter Caddy TGI biogass elbilfordeler Volkswagen

Arbeidsro.

Bare én av godene ved å kjøre elektrisk.

Samarbeid mellom Volkswagen og ABT e-line.

image

ABT e-Line er et innovativt selskap som har rendyrket e-mobilitet siden 2009. I nesten et tiår har eMobility-avdelingen hos ABT utviklet elektriske kjøretøy og andre utviklingstjenester for tredjepartsbedrifter. Volkswagen Nyttekjøretøy har på bakgrunn av deres ekspertise med elektriske løsninger valgt å inngå et samarbeid med ABT e-Line. Hovedsakelig fordi dette samarbeidet muliggjør raskere elektrifisering av Caddy og Transporter.

ABT startet utviklingen av ABT e-Caddy i 2010 preget av et nært samarbeid med partnere fra industri og vitenskap gjennom ulike støtteprosjekter. Målet var å utvikle et kjøretøy til kommersiell bruk og konvertere det til en liten serie av bilmodeller. ABT e-Caddy Maxi og ABT e-Transporter vil være de første vi kommer til å se på det norske markedet.

Snarveier.