2.11.78.3, 2018-12-12 17:00:41
Bygg bil VW Nyttekjøretøy bilkonfigurator

Ofte stilte spørsmål.

Finn svar på dine bygg-bil-spørsmål.

Vi har besvart de vanligste spørsmålene vårt kundesenter mottar fra kunder som har bygget bil. Forhåpentligvis finner også du svaret på det du lurer på. Om ikke er du velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter. Ring oss på 24 03 35 70 eller send en e-post til kundeservice@moller.no. Du finner våre åpningstider her.

1) Hvorfor viser dere alle priser inkl. mva?

priser bygg bil vw varebiler stor personbil Volkswagen bilkonfigurator
Alle priser er oppgitt inkl. mva. Sjekk prislistene våre for priser eks. mva.

I konfiguratoren har vi ikke tilgang til avgiften på den enkelte bil og det er derfor ikke mulig å vise priser både med og uten mva. For at vi også skal kunne vise våre personbiler er vi nødt til å vise alle priser inkl mva. Vi vet at dette ikke er ideelt og jobber derfor med en løsning for å kunne beregne priser eks. mva. Denn vil vi introdusere i løpet av høsten 2019. I mellomtiden ber vi deg sjekke våre prislister eller ta kontakt med din nærmeste forhandler for korrekt informasjon om pris eks. mva. 

Alle priser i bilkonfiguratoren viser veiledende priser med frakt og levering Oslo.

2) Hvorfor blir jeg bedt om å legge til eller fjerne utstyr?

Bygg bil VW Nyttekjøretøy bilkonfigurator varebil stor personbil
Du må enten velge eller fjerne komponenter for å løse en byggekonflikt

Bilkonfiguratoren består av en rekke komponenter som kan kombineres på ulike måter. Det er derimot mange av disse komponentene som er avhengig av hverandre for å kunne fungere rent teknisk. Derfor vil bilkonfiguratoren fortløpende gjøre avsjekker for hvert valg du tar opp mot fabrikksystemet og avdekke eventuelle "byggekonflikter". Velger du en komponent som er avhengig av en annen vil det utløse en "byggekonflikt" og du vil få beskjed (bilde) med følgende tekst "Valgt ekstrautstyr medfører at du må legge til følgende utstyr". Dette kan skje i alle steg av bilkonfigurasjonen og løses ved at du enten legger til ett eller flere valg/utstyrsalternativer eller fjerner ett eller flere andre. La oss ta noen konkrete eksempler;

* App-connect (et utstyr som speiler appene på din smarttelefon over på skjermen i bilen) krever at man har en oppgradert radio som er kompatibel med App-connect. Løses ved at du legger til et oppgradert radiosystem.

* Elektrisk betjent bakluke vil kreve at man legger til parkeringssensor på bakluken for å forhindre at luken kræsje inn i gjenstander når den åpnes.

* Ekstrautstyr (som alle har en egenvekt) kan i store mengder påvirke den tillatte totalvekten på bilen i så stor grad at dette vil kunne skape en byggekonflikt. Løses ved at man legger til forsterkede fjærer og/eller dempere for å øke tillatt total- og/eller akselvekt på bilen.

* Adaptiv Cruise Control (ACC) vil kreve at du må legge til et ratt med knapper (multifunksjonsratt) for å kunne betjene ACC. 













3) Hvorfor er ikke modellen Crafter tilgjengelig i bilkonfiguratoren?

Vi har akkurat lansert bilkonfiguratoren vår og er for tiden i en testfase. Crafter vil bli tilgjengelig så raskt vi har produktdataene klare. Du vil da kunne bygge Crafter kassebil med ulike lengder, akselavstander og takhøyder, Crafter pickup med enkel- eller dobbelkabin samt e-Crafter el varebil. Vi gleder oss til dette blir klart innen kort tid!  

4) Hva inneholder de ulike utstyrspakkene som lys- og siktpakke, røykpakke osv?

hva inneholder utstyrspakken bygg bil bilkonfigurator vw varebil familiebil Volkswagen
Ved å trykke på "i" får du informasjon om innholdet i pakken

Ønsker du å se innholdet i våre ulike utstyrspakker kan du trykke på "i" ikonet for mer informasjon. Et mindre vindu vil ekspandere og forklare utstyrspakkens innhold i detalj (se bilde). Innholdet i pakkene kan dessverre ikke modifiseres eller tilpasses individuelt og må velges i sin helhet slik de er.

5) Hvorfor er ikke alt ekstrautstyret i prislisten tilgjengelig i konfiguratoren?

Innholdet i prislisten skal i utgangspunktet samsvare med valgene du til en hver tid har i bilkonfiguratoren. Skulle du derimot finne avvik er det fint om du melder ifra til vårt kundesenter så vi kan sjekke opp dette. Ring pss på 24 03 35 70 eller send e-post til kundeservice@moller.no

6) Hva er side- og frontassist sikkerhetssystemer?

Side Assist
Dette er et sikkerhetssystem som har som formål å gi økt trygghetsfølelse ved filskifte. To radarer scanner område inntil 75 meter bak bilen og varsler deg om noen tar innpå deg bakfra. Systemet varsler deg via LED-lys i sidespeilet. Dersom det er et kjøretøy i f.eks blindsonen og du aktiverer blinklyset, vil systemet varsle deg med kraftige lysblink. Dette vil kunne redusere faren for kollisjon ved skifte av kjørefelt. Fordeler for sjåføren:
1. Mindre stress og økt trygghetsfølelse ved filskifte
2. Mindre fare for personskade, skade på bilen og lasten.
Tilgjengelig som ekstrautstyr til Transporter og Crafter.

Front Assist
Dette er et sikkerhetssystem som har som formål å forkorte bremselengden. Front Assist har en radarsensor som overvåker avstanden til forankjørende bil i inntil 160 km/t og bidrar til å redusere bremselengden. Front Assist reagerer på kritiske nær-situasjoner i to trinn: 
1. Du blir varslet via et akustisk lydsignal
2. Du blir varslet akustisk/visuelt i instrumentpanelet og bremseklossene legger seg inntil skivene som gjør at den hydrauliske bremseassistenten settes i beredskap.
Standardutstyr på CaddyTransporter og Crafter.

Nyttig informasjon.